EMOCIJE U MIŠIĆIMA

Objavljeno : 19. velj 2024.

EMOCIJE U MIŠIĆIMA

Socio-emocionalnim razvojem dijete uči kontrolirati ponašanje i emocije, prilagoditi se okruženju s drugom djecom, stječe povjerenje i gradi način komunikacije s djecom i odraslim osobama. Socijalno razvijeno dijete razvija osjećaj samokontrole, pažnje i koncentracije i poštuje pravila koja određuju razne igre. Za dijete je razvijanje i poticanje socijalnog i emocionalnog razvoja jednako važno kao i pravilan fizički razvoj. Emocije imaju vrlo važnu ulogu u procesu djetetovog  razvoja i odrastanja u sretnu i uspješnu osobu.

Kroz razne aktivnosti djeca su razvijala prepoznavanje i imenovanje osnovnih emocija: sreća, tuga, ljutnja i strah. Prepoznavali su ih kod sebe i kako se pri kojem emocionalnom stanju ponašaju, a  bitno je da ih prepoznaju kod prijatelja i razvijaju empatiju kako bi im ponudili podršku i pomoć. Za upoznavanje emocija uvelike nam je pomogla „Kutija osjećaja“ u kojoj smo istraživali mnoge zanimljive aktivnosti koje smo rado primijenili u svakodnevnom radu. Djeca su kroz glazbu, pjesmu, ples i zabavu iskazivala svoje emocije. Pjesmicu “Kad si sretan” pjevali su uz slikovne aplikacije te je djeca vrlo rado svakodnevno pjevaju. Emocije smo prepoznavali i imenovali kroz razne stolno-manipulativne igre. Neke od igara su: poklapalica emotikoni, poklapalica emocije-lica te poklapalice obitelj u kojima su djeca mogla poslagivati dijelove lica na iste. Uz različitu sretnu i tužnu instrumentalnu glazbu vodenim bojama Mišići su iskazivali svoje emocije. Obilježili smo i Valentinovo razgovarajući o tome prema kome osjećamo ljubav, a finu motoriku razvijali smo likovnim aktivnostima.  U boljem shvaćanju i razumijevanju emocija pomogle su nam slikovnice: “Kad sam tužan”, “Kad sam sretan”, “Kad se ljutim” , “Kad se bojim” i “Kad je ljuta vjeverica ne sluša”.

Odgojiteljice Maja i Klara

Skip to content