Kako se osjećam?
Objavljeno : 28. stu 2023.

Socio-emocionalnim razvojem dijete uči kontrolirati ponašanje i emocije, prilagoditi se okruženju s drugom djecom, stječe povjerenje i gradi način komunikacije s djecom i odraslim osobama. Socijalno razvijeno dijete razvija osjećaj samokontrole, pažnje i koncentracije i poštuje pravila koja određuju razne igre. Za dijete je razvijanje i poticanje socijalnog i emocionalnog razvoja jednako važno kao i pravilan fizički razvoj. Emocije imaju vrlo važnu ulogu u procesu djetetovog razvoja i odrastanja u sretnu i uspješnu osobu. Kroz prošlotjedne aktivnosti cilj nam je bio pomoći djeci da prepoznaju, prihvate, imenuju i razlikuju svoje emocije kao i emocije drugih. Kroz te aktivnosti osvijestili su kako ući u „perspektivu“ drugih ljudi, i suosjećati s njima, što će pridonijeti jačanju njihove društvene kompetencije. U sklopu teme posjetili smo Gradsku knjižnicu u Đurđevcu gdje nas je ugostila nama već dobro poznata teta Katarina koja nam je pročitala slikovnicu i s kojom su djeca kasnije pričala o emocijama te ih izražavala kroz crtež, ples, mimike i geste. Kako bi zaključili tjedan u kojem smo pričali o emocijama napravili smo mali eksperiment.
Jedna od vrlo važnih „malih“ vještina je učenje kako identificirati emocije putem fizičkih znakova. Djeca trebaju postati sposobna prepoznati što netko doživljava i radi kad se, na primjer, nečega boji ili ljuti. Ishod toga je što će djeca svaki put sve lakše prepoznati emociju, najprije kad sami nešto dožive, a zatim će ju naučiti prepoznati i u drugih. Također vrlo važno je naučiti dijete kako na koji način prihvatiti emocije. To znači da moraju biti sposobna i hrabra sama sebi priznati i prihvatiti da doživljavaju određenu emociju. Emociji treba „omogućiti“ da postoji, ne ju skrivati, negirati, već ju u cijelosti proživljavati. Učeći djecu da razumiju i izraze vlastite osjećaje, pridonosimo njihovom pozitivnom i zdravom razvoju.