KRIJESNICE SE PRIPREMAJU ZA ŠKOLU

Objavljeno : 24. lip 2021.

KRIJESNICE SE PRIPREMAJU ZA ŠKOLU

Prije polaska u školu od djece se očekuje određeni stupanj razvoja psihofizičkih sposobnosti i socio-emocionalna zrelost koja je u skladu sa kronološkom dobi djece.

Djeca skupine ”Krijesnice” počela su dolaziti u vrtić u šestoj godini života. Pošto im hrvatski nije materinji jezik, u početku nam je primarni zadatak bio da tijekom svih aktivnosti razvijamo sposobnost razumijevanja i komunikacije na hrvatskom jeziku.

Kroz razne aktivnosti razvijali smo spoznaje o svijetu koji nas okružuje: biljni svijet, životinjski svijet, uža i šira okolina. Poticanjem odgajatelja djeca zapažaju i uspoređuju oblike, boje, razne veličine, količine predmeta.

Osim imitativno-simboličke igre, djeca doživljaje izražavaju igrama građenja, konstruiranja, raznim likovnim tehnikama (crtanje, slikanje, ljepljenje, modeliranje). Osim što kroz te aktivnosti razvijamo maštu i kreativnost, ujedno razvijamo finu motoriku prstiju i šake, okulomotornu koordinaciju, te grafomotoričke sposobnosti. Te aktivnosti su ujedno predvježbe za pisanje. Razvoj grafomotoričkih sposobnosti potičemo raznim djeci primamljivim zadacima, npr. spajanjem točkica na listićima piši-briši, provlačenjem vezica, zadacima u crtančicama i sl.

”Krijesnice” jako vole rješavati zadatke u radnim listićima ”Cvrčkovog kompleta za predškolu”. Zadaci su formirani tako da idu od lakših prema težima. Tako smo započeli bojanjem bojanki gdje smo upoznali boje i naučili bojati unutar linija bojama koje je tražio zadatak. U ”Cvrčkovoj promatranki” djeca su naučila uspoređivati i zapažati razlike predmeta na slici, dok u ”Cvrčkovoj pripremi za školu” zadaci pomažu djeci srediti i utvrditi spoznaje o odnosima predmeta i osoba: veličini, oblicima, količini, boji, prostornim odnosima.

Tijekom rješavanja radnih listića, zadataka u crtančicama ili u listićima piši-briši djeca se navikavaju da zadatke rješavamo od gornje strane papira prema donjoj, te s lijeve prema desnoj strani. Također moramo poštivati pravila koja traži zadatak (npr. izbor boje).

Djeca su stekla navike da crtančice i radne listiće držimo urednima: ne šaramo, ne savijamo listove. Da bismo uredno riješili zadatke bojice ili olovke moramo zašiljiti (u koš za smeće), a flomasterima nakon korištenja staviti čep kako se ne bi osušili. Škare trebamo pospremiti, a ljepila umjereno koristiti te nakon upotrebe zatvoriti kako se ne bi osušila.

Eto, spremni smo za školu.

Odgojiteljica Slavica

 

Skip to content