PUTUJEMO PO SVIJETU- HRVATSKA

Objavljeno : 28. velj 2022.

PUTUJEMO PO SVIJETU- HRVATSKA

Na poticaj dječaka R.V. djeca su počela izrađivati papirnate rakete. U početku su tražili pomoć R.V i odgojiteljica, no vrlo brzo većina djece svladala je ovu vještinu. Igrali su se raketama pa smo ih upitale kuda se može putovati raketama i zrakoplovima. Djeca su odgovorila: daleko, u svemir, zrak, Englesku i u London (taj tjedan djeca koja polaze kraći program engleskog jezika igrala su se igru putovanja zrakoplovom iz Hrvatske do Engleske). Donijele smo djeci globus kako bi ih potaknule na daljnji razgovor. Odgovori djece na pitanje „Što je globus?“

Z.Š.: „Globus je inače kugla svijeta.“

J.K.: „To je kugla svijeta gdi gledamo gdje je Hrvatska.“

T.Ć.: „Cijeli svijet.“

N.S.: „ Karta planeta.“

R.T.R.: „ Karta svijeta.“

Prirodni centar obogatile smo kartom svijeta, kartom Hrvatske, časopisima Moj planet(donijeli su nam roditelji tijekom akcije sakupljanja starog papira kojeg ćemo koristiti u svojim eko aktivnostima), enciklopedijama i slikovnicama iz gradske i vrtićke knjižnice. Za početak smo krenuli u istraživanje naše države. Pitale smo djecu što znaju o Hrvatskoj?

T.Ć.: „ To je naša država.“

Z.Š.: „ To je grad gdi ljudi pričaju hvatski.“

J.K.: „ Grad gdje svi ljudi pričaju hrvatski i nitko ne govori engleski i srpski.“

R.T.R: „ Glavni grad Hrvatske je Zagreb.“

R.V.: „ Hrvatska ima zastavu.“

Istraživanje smo započeli likovnim izražavanjem na temu licitarsko srce jer je tada bilo Valentinovo. Pročitale smo im priču Nade I. „Priča o malom licitarskom srcu“  kako bi se upoznali s time gdje i kako je nastalo licitarsko srce. Putem igre, slikovnih kartica i video-zapisa djeca su istraživala ostale znamenitosti Hrvatske odnosno njenu nematerijalnu kulturnu baštinu. Roditelji su donijeli čipku koja nam je bila uz fotografije paške čipke poticaj za likovno izražavanje. U centru građenja ponudile smo im tradicionalne drvene igračke. Hrvatsku himnu povezali su s nogometašima. Prisjetili smo se hrvatskih izuma koje smo prije istraživali. U učionici su uočili hrvatski grb. Dječaci su većinom crtali grb i zastavu. Prisjetili smo se uz pomoć polu-reljefne karte koju su izradili prošle godine što su to otoci, tuneli i kako se zove naše more. R.T.R je bila na Plitvičkim jezerima pa je ispričala što se tamo nalazi, a većina djece je pričala doživljaje s ljetovanja. S ljepotama naše domovine upoznali smo se pjevajući pjesmicu Lijepa naša Hrvatska i obala jadranska. Započeli smo izradu našeg atlasa. Znatiželja, tolerancija, strpljenje i poštovanje važni su elementi svakog putovanja, a cilj nam je ovim našim aktivnostima proširiti dječje spoznaje te utjecati na proširenje dječjih pogleda na svijet. Veselimo se daljnjem putovanju.

Odgojiteljice: Renata i Lana

 

 

Skip to content