4. RADIONICA S RODITELJIMA – Sva naša djeca i kako ih volimo
Objavljeno : 13. pro 2024.
Desetog prosinca u prostorijama DV „Maslačak“ održana je četvrta po redu radionica za roditelje u sklopu Centra Rastimo zajedno pod nazivom „Sva naša djeca i kako ih volimo“.
Ciljevi ove radionice jesu upoznavanje razvojnog tijeka, potreba djeteta i individualnih razlika, senzibiliziranje za empatijsko razumijevanje djetetovih stanja i usklađivanje s njima te povećanje uvida u vlastiti emocionalni dijalog s djetetom. Poseban naglasak u ovoj radionici je stavljen na tri tipa interakcije između roditelja i djeteta koji je bitno njegovati od najranije dobi. Norveški psiholog Karsten Hundeide govori kako je ključ kvalitetne brige i utjecaja na djetetov razvoj roditeljska empatija s djetetovim stanjima te usklađivanje s njegovim potrebama i inicijativom. Da bi roditelj uspješno komunicirao s djetetom, on treba moći razumjeti što dijete misli i osjeća. Sposobnost roditeljeva usklađivanja i reagiranja na djetetove potrebe i inicijativu temelj je kvalitetne brige o dobrobiti djeteta. Takav razvojni pristup interakciji roditelja i djeteta može se opisati trima različitim tipovima dijaloga koji se razlikuju po sadržaju komunikacije roditelj-dijete, tj. po porukama koje roditelj primarno šalje djetetu. U prvome koji se još zove emocionalni dijalog razvija se privrženost, u drugom, spoznajnom dijalogu, pomaže se djetetu u otkrivanju i razumijevanju svijeta i u trećem, usmjeravajućem dijalogu, usmjeravamo djetetovo ponašanje (regulacija k samoregulaciji). Ono što bi trebalo biti zajedničko svim tipovima dijaloga jest empatijsko razumijevanje djeteta i njegova stanja te usklađivanje s njime.
Ova radionica tekla je još opuštenije jer smo se sad već bolje upoznali pa je lakše razgovarati ili govoriti. Komunikacija nam je sve uspješnija te svi zajedno izmjenjujemo mišljenja i iskustva. Zadovoljne smo što se roditelji više uključuju, opušteni su te rado dijele savjete i probleme u grupi. Kratki uvod zainteresirao je roditelje za temu te su pažljivo slušali, olakšalo im je što su filmići vrlo poučni pa se bilo lakše nadovezati na temu s primjerima.