JESEN U STAKLENCI

Objavljeno : 30. ruj 2025.

JESEN U STAKLENCI

Naše putovanje na temu „Jeseni u staklenci“ započelo je uzbudljivom posjetom gradskoj tržnici. Djeca su s veseljem razgledavala, mirisala i imenovala jesensko povrće, voće i druge razne plodove. Istraživanje prirode nastavili smo sakupljanjem kestena i povrća čime smo pripremali materijal za daljnje aktivnosti. U vrtiću, kroz senzorne igre „Čarobna jesenska košarica“ i „Čarobna boca“, djeca su dodirom pogađala i razlikovala sakupljene plodove. Tako su osjetilnim istraživanjem proširila znanje o okusima i namjeni plodova. U istraživačkom smo centru razvijali matematičke vještine uspoređujući plodove te razvrstavajući ih prema veličini, obliku, boji i teksturi odnosno pridružujući brojku količini. Kroz simboličku igru „Tržnica“ djeca su oponašala iskustvo kupovine i prodaje što je pridonijelo razvoju socijalnih vještina i komunikacije. Učenje o biljkama uz pomoć slikovnica i edukativnih knjiga (Moja prva knjiga o prirodi – plodovi prirode; Povrće; Jesen u šumi; Šljivina slatka priča; Orkestar priča priču: Četiri godišnja doba) djeca su istraživala izgled, podrijetlo i namjenu povrća i ostalih plodova te naglasili njihovu važnost u zdravoj prehrani. Posebno smo se posvetili temi korijena i rasta kroz priču, pjesmicu i dramatizaciju „Djed i repa“ čime smo djecu upoznale s različitim načinima pripovijedanja iste teme. Glazbeno-ritmičkim aktivnostima uz pjesmice „Kruška, jabuka šljiva“ i „Savila se bijela loza vinova“ poticale smo razvoj motorike, ritma i uživanje u zajedničkim aktivnostima (socijalnu interakciju). U likovnom centru djeca su crtala prizore iz priče „Djed i repa“, izrezivala povrće iz kataloga te izradila plakat. Spoznaju o plodovima jeseni i pokret povezali smo kroz štafetne igre „Prenošenje klipa kukuruza“ i „Nošenje kestena u žlici“. Vrhunac našeg istraživanja bila je izrada prave zimnice. Djeca su koristeći dječje nožiće samostalno rezala povrće i time razvijala finu motoriku ruku, koordinaciju oko-ruka, a povrće su doživjela svim osjetilima. Na kraju pripreme zimnice, djeca su grafomotoričkim vježbama ispisala naziv zimnice i potpisala svoje staklenke. Staklenku, osim za zimnicu, iskoristili smo i za izradu jesenskog terarija. Djeca su pažljivo u slojevima punila staklenku prirodnim materijalima poput zemlje, kamenčića, lišća, različitih sjemenki. Staklenke sa zimnicom i jesenskim plodovima sada krase garderobu i naš kutić prirode u skupini podsjećajući djecu na njihovo aktivno sudjelovanje i doprinos.

Odgojiteljice: Ljiljana P. i Ljiljana L.

Skip to content