DOŽIVLJAJ ŠUME KROZ SVA OSJETILA
Objavljeno : 21. velj 2022.

Od najranije dobi dijete uz pomoć svojih osjetila intenzivno komunicira s okolinom nastojeći izraziti svoje potrebe te je usmjereno da putem osjeta dobiva informacije o fizičkom stanju svoga tijela i svoje okoline te se kreće s obzirom na te osjete. Dijete uči o svojoj okolini putem onoga što vidi, čuje, kuša, njuši, dodiruje, čini, zamišlja te osjeća. Njihovo tijelo izloženo je različitim taktilnim, vizualnim, auditivnim, vestibularnim i proprioceptivnim stimulansima iz okoline. Doživljaj šume kroz sva osjetila bila je naša ovotjedna glavna zadaća. Drvene kutije punili smo raznim prirodninama te izradili zvučni memori kojim smo razvijali osjetilo sluha. Također smo osluškivali, prepoznavali i imenovali zvukove iz prirode. Isprobavanjem bobičastog voća i orašastih plodova razvijali smo osjet okusa; slatko, gorko, kiselo… Mirisali smo zemlju, pijesak, travu, saznali koji su to ugodni, a koji neugodni mirisi iz okoline. Pokretnim igrama, razgibavanjem, šetnjama, izradom gnijezda od grančica i trave, puštanjem zmajeva razvijali smo osjet kretanja. Dodirivali smo koru drveta, raspoznavali i uočavali razne teksture. Najzanimljivija aktivnost bila je dodir sunca na našoj koži. Osjećali smo intenzitet topline, ali i hladnoću vjetra te takvim aktivnostima razvijali osjet dodira. Vizualnim podražajima (slikanje, modeliranje, promatranje sjene) razvijali smo osjet vida kao i finu motoriku. Mjerenjem, svrstavanjem, prebrojavanjem i vaganjem raznih prirodnina uspoređivali smo, imenovali količinu, veličinu, težinu, sličnosti i različitosti te time razvijali matematičke vještine. Redovitom i bogatom senzomotoričkom stimulacijom potiče se bolja samokontrola, stabilnost emocionalnih stanja, povećava se prag tolerancije na frustracije i jača senzomotorička inteligencija.
Odgojiteljice: Valentina i Ana