IGRAMO SE SLOVIMA

Objavljeno : 4. lip 2019.

IGRAMO SE SLOVIMA

Predvještine čitanja i pisanja

To su one vještine koje se razvijaju u predškolskoj dobi, a preduvjet su za razvoj čitanja i pisanja. Predčitačke vještine se stječu  postupno – od djetetova rođenja, od prvog slušanja majčina glasa, riječi, intonacije. Njih dijete stječe „prirodno“, u svakodnevnim situacijama i naravno pod uvjetom da se njime roditelj bavi- razgovara, čita mu, širi njegov rječnik i znanje o svijetu u kojem živi, daje mu dovoljno prilika da aktivno isprobava vještine pričanja, prepričavanja, rukovanja knjigama, olovkama i drugim priborom. Svaki roditelj može lako provoditi takvo učenje s djetetom. Dovoljno je da koristi sve životne situacije (odlazak u šetnju, u kupovinu, kućanski poslovi, zajedničko čitanje…).

Predčitačke vještine ponajprije se odnose na:

  1. uredan jezično-govorni razvoj
  2. razvijenu fonološku svjesnost
  3. uspostavljenu vezu fonem=glas/ grafem=slovo

 

ŠTO ZNAČI UREDAN GOVORNO JEZIČNI RAZVOJ?

Ponajprije, dijete razumije što govori, razumije govor drugih, razumije sadržaj priče i može ga prepričati, izgovor glasova je uredan, rečenica je uredne gramatičke strukture, sadržajno smislena, dijete razumije pitanja i odgovara na njih, poznaje neke brojalice i pjesmice- lako ih uči…

Znamo da razvoj djetetova govora započinje u njegovoj najbližoj okolini – u njegovoj obitelji. Važno je djetetu osigurati mnoštvo raznolikih poticaja kako biste poduprli njegov govorni razvoj. RAZGOVARAJTE S DJETETOM U SVIM ŽIVOTNIM SITUACIJAMA (za stolom, u kuhinji, u parku,…) prateći njegove govorne sposobnosti i nastojeći da Vaš govor bude jasan. Dijete će kroz razgovor shvaćati smisao rečenice. Uočit će da se rečenica sastoji od riječi, da rečenica nešto znači, da priča ima početak , sredinu i kraj. Sve će mu te govorne vještine pomoći da poslije razumije ono što čita.

Uvidjevši da u našoj skupini, kod djece postoji veliki raspon u govorno-jezičnom razvoju (od bogatog i pravilnog govora, prepričavanja i pitanja punom i smislenom rečenicom do poteškoća u izgovoru pojedinih glasova te do zaostajanja u razvoju govora). Svakodnevno radimo aktivnosti i igre koje će pozitivno utjecati na govorno-jezični razvoj. U sobi smo oformile i centar početnog čitanja i pisanja u kojem su smještene slikovnice, slikopriče, slova od tkanine, slova na PVC čepovima, od brusnog papira, slova s magnetima,… Pišemo na pločicama kredom, u brašnu, tijestom u boji, bojimo bojanke – slova…

 

Djeca prema svojim mogućnostima uzimaju aktivnosti koje im omogućuju da budu uspješniji i kompetentniji.

 

ODGOJITELJICE: Martina i Ljiljana

 

Skip to content