LIMAČI I OSAM NOGU: PLETEMO PRIČU!
Objavljeno : 25. stu 2025.
Treći tjedan studenog posvetili smo stjecanju spoznaja o paucima i njihovim mrežama. Naučili smo razliku između pauka i kukca (pauk ima 8 nogu, a kukac 6), razvili finu motoriku pletenjem mreže, rezanjem škaricama i razvili predmatematičke vještine brojanjem nogu. Razgovarali smo i o važnosti pauka i o tome zašto je dobar, pronašli paukovu mrežu i promatrali ju te izrazili svoje osjećaje pri promatranju (strah, znatiželja).
Sproveli smo i razne aktivnosti s kretanjem kao što su igra „Pauk i muha“ (jedno dijete je pauk i njegov zadatak je uloviti ostalu djecu koja su muhe) te smo s pomoću vune u kutiću kuhinje izradili poligon „Paukova mreža“ koji je Limačima bio najinteresantnija aktivnost ovog tjedna, djeca su na razne načine izbjegavala paukovu mrežu (prekoračivali su je, puzali, preskakali i provlačili se, a da je ne dotaknu).
Primijenili smo stečene spoznaje kao što su broj nogu i oblik mreže u likovnom stvaralaštvu; promatrali smo razne oblike paukove mreže koje smo potom drvenim bojicama nacrtali. Također smo izradili pauka s pomoću papirnatih tuljaca koje su djeca crnom temperom obojila, a potom smo izrezali noge i zalijepili oči našim malim paucima. Tijekom likovnih aktivnosti slušali smo pjesmicu „Jedan mali pauk“, a također smo i pročitali priče „Pauk Praško“ – Bruno Kuman i „Pauk Oto“ – Manuela Vladić-Maštruko.
Igrali smo razne igre za razvoj motorike kao što je pletenje mreže provlačenjem vune kroz rupice na papirnatom tanjuru, labirint „Uhvati muhu“ i senzorna kutija „Pronađi pauka“, a potakli smo i jezični razvoj igrom „Dovrši rečenicu“ (Pauk živi u svojoj… mreži, Pauk ima osam… nogu, Pauk lovi male… muhe). Tjedan smo završili upoznati s paukom i svim čarima njegove ispletene priče.
Odgojiteljice: Ema i Diana















