MORSKE ŽIVOTINJE U KIKIĆIMA I ŽABICAMA
Objavljeno : 13. srp 2020.

Skupine Kikići i Žabice zajedno su se udružili pa smo i aktivnost o morskim životinjama odlučili provesti zajedno. Djeca su bila jako uzbuđena zbog aktivnosti jer su već nešto načuli što im se sprema. Kao uvod u aktivnost djeca su pogledala igrokaz pod nazivom „Morska enciklopedija“. Za djecu je bila pripremljena plaža gdje su se oni okušali u simboličkoj igri. U centru plaže je bila velika gužva pa su neki za to vrijeme odlučili popiti sok ili kavu u kafiću dok su drugi uživali na pijesku te se tako izmjenjivali. Neka djeca su u građevnom centru odlučila izgraditi brod pomoću drvenih daščica. Ovdje se vidjela dječja kreativnost na način da su sami odlučili dodati posadu na brod, a neki su napravili i svjetionik. Na terasi je za djecu bio pripremljen bazen s vodom gdje su mogli loviti ribe pomoću drvenih štapova. Nakon što su ulovili određeni broj riba, zapisali su se na tablicu. Kroz istraživačke aktivnosti djeca su stjecala iskustva i spoznaju o predmetnoj, prirodnoj i društvenoj sredini (baratanje, istraživanje, proučavanje školjaka, osluškivanje zvuka koji dolazi iz školjaka, proučavanje morskog dna u bocama i zapažanja što se događa u njima, traženja morskih životinja u pijesku i bilježenje istih). U likovnom centru djeca su vodenim bojama slikala morske životinje čije stvarne slike su imali postavljene ispred sebe. Ovdje se mogla vidjeti raznolikost dječjih uradaka i način na koji oni vide pojedinu životinju. U stolno – manipulativnom centru djeci su bile ponuđene razne igre, od društvenih igara, povezivanja dijelova slika, memoryja pa sve do pecanja riba pomoću štapa i pridruživanja odgovarajućoj boji. U matematičkom centru djeca su zbrajala ribice i pridruživala ih pokraj odgovarajućeg rezultata, zbrajala morske životinje i označavala ih kvačicom, pridruživala onoliki broj ribica koliki je prikazan na papiru i mnoge druge. Isto tako djeca su razvijala finu motoriku stavljanjem određenog broj perlica na krakove hobotnice. U centru predčitalačkih vještina djeca su razvijala razvoj pamćenja kroz povezivanje slike i slova pojedinih morskih životinja. Isto tako djeci je bilo ponuđeno i pisanje po pijesku raznih naziva morskih životinja. Kroz slike životinja djeca su prepoznavala koje su to morske životinje i jesu li ikad vidjeli koju od njih. Interes za aktivnost je dugo trajao te su djeca cirkulirala po svim centrima aktivnosti.
Odgojiteljice Iva i Ana