Predčitalačke i predpisačke vještine u ”Krijesnicama”

Objavljeno : 5. velj 2024.

Predčitalačke i predpisačke vještine u ”Krijesnicama”

Od samog polaska djeca su svakodnevno upoznavala svijet slikovnica i priča. Slikovnice su zvala ”knjige” pa smo saznali da se ”knjige” s ”pisanim riječima” i slikama koje prikazuju sadržaj zovu slikovnice. Tako su se ujedno djeca susrela sa slovima koja čine riječi, a riječi čine priču. Razgovarali smo da slova koja čine riječ vidimo, ali dok ih pročitamo čujemo glas. Slikovnice i priče djeca su upoznavala svakodnevno te na razne načine izražavala doživljaje sadržaja. Uz listanje slikovnica djeca prepričavaju sadržaje te razgovaramo o dobrim i lošim likovima, o dobrim i lošim djelima. Pri tome saznajemo da, kad čitamo, čitamo s lijeva na desno, odozgo prema dolje.

Svijet pisane riječi djeci je postao zanimljiv pa pokazuju interes i sama počinju čitati, nazive slikovnica i sl. Provodimo razne igre slovima: memori, križaljke, ”Na slovo, na slovo”, slažemo slovima svoje ime, modeliramo slova i slažemo imena od plastelina, kolaža. Djeca tako počinju čitati i kratke riječi: miš, sir, pas, dan i sl. Većina djece znade pročitati svoje ime dok ga drugi tek slikovno prepoznaju. Započeli smo igre glasovne analize tako da čitamo slova i spajamo ih u riječi. Pri tome nam pomaže memori gdje na poleđini sličice piše naziv pojma na sličici pa želja za pobjedom motivira djecu da čitaju ili slikovno pamte pisanu riječ. Igre riječima postale su zanimljive kad smo primjetili da su neke od njih slične tj. da se rimuju: vuk – luk, kosa – rosa, nos – kos. O riječima koje se rimuju proširujemo spoznaju kroz memori ”Što se rimuje”.

Od samog polaska provodili smo i razne igre za razvoj grafomotorike. Djeca su u crtančicama radila grafomotoričke vježbe, ali su i razvila naviku da uvijek pišemo s lijeva na desno, odozgo prema dolje, u nizu. Djeci je svijet slova i riječi postao jako zanimljiv pa su počela tražiti da im upišem u crtančicu slova kako bi ih naučila pisati. Neka djeca naučila su pisati svoje ime i kratke riječi od tri do četiri slova.

Djeca često igraju imitativne igre ”škole”. Tada prepričavaju priče, pišu ”zadaće”, crtaju likove iz priča i slikovnica. I tako svakim danom sve više upoznajemo čaroban svijet slova i riječi.

Odgojiteljica: Slavica Islam

Skip to content