SURADNJA ŽIRAFICA I TOČKICA
Objavljeno : 4. ožu 2024.
Posljednjih nekoliko tjedana djeca iz skupina Žirafice i Točkice uputila su se u zajedničku avanturu istraživanja i suradničkog učenja. Od početka pedagoške godine 2023./2024. skupine borave jedna do druge koristeći zajednički prostor, a to su zanimljivo osmišljeni centri u garderobi. Kako bi se postigla veća suradnja među djecom odgojiteljice skupina pripremile su zajedničke aktivnosti za djecu ovih skupina.
Suradničko učenje je učenje kroz zajedničke aktivnosti, dogovaranje i dijeljenje. Uz ovakav način učenja djeca postižu puno više nego što bi kao pojedinac postigli. Prednosti suradnje su:
- Djeca razmjenjuju ideje s drugom djecom
- Potiče kognitivni razvoj
- Pospješuje pozitivne odnose među djecom
- Razvija govor i jezično – govorne kompetencije
- Djeci daje osjećaj pripadanja
- Uče rješavati sukobe
- Djeca uče dijeliti
- Razvoj empatije
- Reguliranje emocija
- Djeca razvijaju samopouzdanje
Suradničko učenje je učenje za cijeli život. Djeca iz ovih dviju skupina jednog dana ići će i zajedno u školu, raditi zajedno na težim projektima, istraživati i otkrivati nove stvari. Stoga ovakav oblik suradnje potičemo već od jasličke dobi.
Suradnja između Žirafica i Točkica krenula je vrlo spontano. Prva suradnja bila je zajednička šetnja zbog nedostatka odgojitelja. Reakcije djece bile su raznolike. Pojedina djeca odmah su prihvatila djecu i odgojitelje iz druge skupine, dok su druga pružala otpor, neprihvaćanje. Olujom raznolikih emocija skupine su nastavile suradnju i dalje kroz raznolike aktivnosti. Skupine su najčešće boravile u zajedničkim spoznajnim i glazbenim aktivnostima. Za vrijeme maškara svako dijete odabralo je jednu lutkicu za prst te je imenovalo i pokazalo svoju lutkicu drugima. Svako dijete čekalo je svoj red u tišini. U glazbenim aktivnostima djeca su pokazala duboku koncentraciju, pažnju i usmjerenost. Vrlo brzo su usvojila pjesmu „Zeleno“. Svoje glazbeno stvaralaštvo djeca su pokazala u glazbeno – istraživačkim aktivnostima, a to su sviranje sintesajzera i glazbenih zvona. Tjelesne aktivnosti djeci su vrlo zanimljive ali i prijeko potrebne. U našim tjelesnim aktivnostima sudjelovalo je više od dvadeset djece koja su vrlo pažljivo i složno slijedila upute odgojiteljica. Kako je zajednički sat tjelesnog bio za vrijeme Valentinova, sat smo obogatili raznolikim igrama s crvenim balonima. Djeca su svoje spoznaje o bojama proširile kroz raznovrsne igre i vježbe imenovanja i prepoznavanja boja. Nakon mjesec dana suradnje, skupine su zajedno ugostile medicinsku sestru Klaudiju Jelinek koja je zajedno s odgojiteljicama sudjelovala u dramatizaciji u kojoj su izliječeni medvjedi. Nakon dramatizacije djeca su se upoznala s raznim ozljedama te kako ih se liječi. Svako dijete moglo je isprobati na sebi, ali i na svojim medvjedićima kako je biti doktor ili pacijent.
Na posljetku suradnja među djecom pokazala se vrlo pozitivnom. Djeca su počela prihvaćati djecu i odgojiteljice iz druge skupine, boraviti u drugom prostoru. Djeca i dalje borave zajedno, najčešće u zajedničkom prostoru. Ovakav način učenja odgojiteljice će i dalje poticati. Vjerujemo da će djeca surađivati i kada ne borave u vrtiću.
Hvala roditeljima što su surađujući pomogla odgojiteljicama pripremiti što kvalitetniji zajednički prostor za igru i učenje. Hvala i medicinskoj sestri Klaudiji Jelinek što nam je obogatila suradničko učenje.
Odgojiteljice: Katarina, Paula, Danijela i Antonia