U SVIJETU SLOVA – PRVI DIO
Objavljeno : 29. lis 2025.
Biti starija skupina je znak da ćemo uskoro napustiti vrtić i krenuti u školu. Tom spoznajom spontano se javio interes za pisanjem svojih imena i samim time interes za slova. Proteklih tjedana Medvjedići su posvetili vrijeme uzbudljivom istraživanju glasova i slova. Upoznali smo prvi dio abecede (od slova A do slova K) izgledom i zvukom, a sve u svrhu razvoja predčitalačkih vještina.
Naše aktivnosti bile su podijeljene u tri važna područja neophodna za uspješnu pripremu čitanja i pisanja:
– vještine slušanja,
– vještine prepoznavanja oblika,
– razvoj grafomotorike.
1. VJEŠTINE SLUŠANJA
Kao uvod u temu za svako pojedino slovo čitali smo motivacijske stihove iz slikovnica: „Vesela abeceda“, „Abeceda“, „Žabeceda“, „Životinjska abeceda“, „Zagonetna abeceda“, „Slovoceda“, „Učimo slova s Hlapićem“. Kroz zabavne, govorne i slušne igre „Pljesak za slovo“, „Traženje uljeza u nizu riječi“, djeca su aktivno razvijala sposobnost rastavljanja riječi na glasove (glasovna analiza). Igrom „Lov na slovo“ pronalazili smo predmete u našoj okolini čiji naziv počinje zadanim slovom. Nadalje, u jezičnoj igri „Kaladont“ novu riječ započinjemo glasom kojim završava prethodna. Simboličkim igrama „Trgovina“ i „Gostoprimstvo“ trenirali smo prepoznavanje nabrajanjem što više riječi koje počinju istim zadanim slovom (npr. Gostima smo ponudili Grickalice, pečenu Gusku, Grah,…). Glasovnom sintezom spajali smo glasove u riječi (P-A-S, PAS).
2. VJEŠTINE PREPOZNAVANJA OBLIKA
Taktilno upoznavanje slova proveli smo kroz modeliranje plastelinom i slaganjem prirodnih materijala (kesteni, zrnje kukuruza, sjemenke bundeva, kamenčići, drveni štapići…). Djeca su oblikovanjem razvijala finu motoriku i pamćenje oblika slova. U slovima C, Č i Ć uočili smo razlike i sličnosti. Prateći teksturu riže, lijepljenjem vunice po obrisu slova i savijajući plišanu žicu oblikovali smo trodimenzionalna slova.
3. RAZVOJ GRAFOMOTORIKE
Finu motoriku razvijali smo iscrtavajući slova po kukuruznom grizu, po zraku, stolu i leđima prijatelja. Ravne, zakrivljene, isprekidane crte redovito vježbamo u crtančicama. Koordinaciju oko-ruka te pincetni hvat uvježbavali smo nizanjem slamčica na konac. Igre na zraku obogatili smo aktivnostima sa slovima: „Skoči na slovo i reci riječ“, hodanje po konturama velikih zadanih slova napisanih kredama u boji.
Tri tjedna bila su puna otkrića, istraživanja i veselja. Slova su na postala prijatelji, a ne obaveza. Pratite nas i dalje – slijede nove igre i nova slova.
Odgojiteljice: Ljiljana P. i Ljiljana L.
















