VODA ZA PRANJE

Objavljeno : 8. lip 2020.

VODA ZA PRANJE

Nakon što se dugo nismo vidjeli „Zvjezdice” su se veselile povratku u vrtić. Dočekala nas je i novost: nova „teta” Elizabeta  koju su djeca odlično prihvatila.
Povratkom u vrtić nametnula se neizbježna tema s obzirom na dvomjesečni ostanak kod kuće zbog pandemije virusa COVID 19.
Zašto smo bili kod kuće? Što su to uopće virusi? Kako se možemo boriti protiv njih?
Zvjezdice su pozorno pratile pokus u kojem smo pomoću papra, vode i sapuna prikazali što se dogodi virusima kada dođu u dodir sa sapunom. Umočeni prstić u sapunicu otjerao je viruse (papar) od sebe.
Zatim smo razgovarali o tome kako pravilno prati ruke te smo pjevali pjesmicu uz pokrete „Ovako se ruke peru”. Uz pjesmicu smo igrali igre pantomime pokazujući razne radnje koje su druga djeca morala pogađati.
Crtali smo olovkom češljeve i četke uz promatranje i senzorne igre ( „Što vidiš? / Opiši”, „Kakvo je na dodir?”, „ Od kojih dijelova se sastoji?”, „Pogodi što je to zatvorenih očiju”). Na taj način povećavali smo dječje perceptivne vještine i širili vokabular što nam je bila jedna od važnih razvojnih zadaća iz područja izražavanja i spoznajnog razvoja.
Usput smo postavljali i zahtjevnije zadatke za djecu koja su ih mogla i željela savladati, primjerice tijekom crtanja tražili da nam pokažu okomite i vodoravne crte, te da verbaliziraju ono što crtaju pridjevima koji opisuju predmete i linije: mekano/tvrdo, široko/ usko, gusto/ rijetko. Stolne igre imale su za cilj pravilno ustanoviti redoslijed radnji i vremenski slijed (pranje ruku, pospremanje sobe…). Time smo ostvarili razvojne zadaće usvajanja vremenskih odnosa i logičkog razmišljanja. Kartice sa slikama nelogičnih radnji imale su za cilj izazvati smijeh i čuđenje te razvoj mašte i divergentnog mišljenja.
„Leptirići” su nam posudili edukativnu slikovnicu koja na jednostavan način prikazuje što je virus COVID 19 i kako on izgleda. Djeca su ga počela spontano crtati raznim likovnim tehnikama. Time smo ostvarili razvojnu zadaću podržavanja dječje znatiželje i inicijative te aktivan stvaralački odnos prema svijetu („želim se izraziti”, „imam mišljenje o tome”). U razgovoru smo doznali mnoge zanimljive stvari koje su djeca već znala i naučila tijekom boravka kod kuće.
U simboličkim igrama djeca su se igrala doktora. U umjetničkom doživljaju usvajali smo duhovite stihove „Voda za pranje”. 5.6. obilježili smo Dan zaštite okoliša izradom plakata planete Zemlje i otisaka dlanova. Time smo obuhvatili sve centre aktivnosti te nastojali ostvariti najvažniju razvojnu zadaću: razvoj cjelovite ličnosti. Aktivnosti ćemo nastaviti i idući tjedan s naglaskom na vodu, vrste voda te uz obilježavanje Dana oceana 8.6.

Odgojiteljice: Ivana i Elizabeta

 

 

 

Skip to content