ZIMA U PČELICAMA
Objavljeno : 20. sij 2020.
Tijekom cijele godine promatramo promjene u prirodi tijekom boravka na zraku, a iskustva prerađujemo u sobi kroz razne aktivnosti. Primijetili smo kako je vani jako zahladilo. Kako nam ne bi bilo hladno na ruke smo počeli stavljati rukavice, a na glavu deblju kapu. Ujutro kroz prozor nekoliko dana promatrali smo maglu koja se ponekad vani dugo zadržala, inje i mraz. Padom temperature zraka odlučile smo djeci pripremiti aktivnosti s ledom. Pripremile smo djeci razne stolno-manipulativne igre za razvoj matematičkih vještina, predčitalačkih vještina, razvoj okulomotorike te uočavanje sličnosti i razlika. Koji se zvukovi mogu čuti slušajući zaleđeno jezero djeca su imala priliku čuti preko slušalica u video snimci : „ A magical sounds made by the earth; Zemljini čarobni zvuci“. Osim ovog pripremile smo još nekoliko video zapisa o zaleđenim jezerima, ledenjacima, kristalima leda i isječak iz crtića „Frozen“ u kojem Elza pokazuje svoju moć i radi ledeni dvorac. Na fotografijama smo promatrali kristale leda, ledene sige, klizanje na ledu, hokej na ledu, skulpture od leda i ledeni hotel. U centru prirode ponudile smo djeci senzornu kutiju u koju smo stavile zaleđene igračke. Nekoliko djece bilo je uvjereno kako neće moći izvaditi igračku iz leda jer je to nemoguće. Kada su uspjeli izvaditi led iz vrećice (to se dogodilo vrlo brzo) tada im se vratilo samopouzdanje i trudili su se na razne načine izvaditi igračku. Izražavali su oduševljenje svojim uspjehom:
„Gle teta, vidi mu se rep. Još malo i izaći će van. „
„Pogledaj, to je majmun u ledu, vide mu se rep i glava.“
„Uspio sam, pogledaj teta! Idem još nešto osloboditi.“
Dvije igračke koje su ostale u ledu ostavili smo u posudi i nakon spavanja pogledali što se dogodilo.
Kroz ovo iskustvo s ledom djeca su uočila tvrdoću leda, boju leda, utjecaj topline na led.
Na prozor smo zalijepili led u vrećici i isti takav stavili s vanjske strane prozora. Prije spavanja djeca su uočila kako se u jednoj vrećici led otopio pri čemu smo postavile pitanje: „Što je otopilo led u sobi?“ Jedan od odgovora bio je: „Klima“. Kroz daljnji razgovor shvatile smo kako većina djece zna da se led otopio jer je u sobi toplo, a vani hladno. U našim sobama nema radijatora i nekoliko djece zaključilo je da nas u sobi grije klima. Tada smo dodirnuli pod koji je topao i objasnile djeci kako se zagrijava naša soba. U likovnom centru djeca su slikala zaleđenim bojama. Slušali su priču uz slike „Ledeni dječak“ o avanturama kockice leda koja je usprkos upozorenjima roditelja odlučila izaći iz frižidera. U dvorani igrali smo se igru zaleđivanja. Dijete koje je lovilo- ledilo imalo je obučenu Elzinu haljinu, a ukoliko dječak nije želio biti Elza tada je bio Olaf i zaleđivao djecu. Ovu igru ponovili smo u glavnom „B“ dijelu sata tjelesne aktivnosti. U završnom dijelu sata igrali smo igru „Kipovi“ koja je djeci bila nova igra, ali izrazito zanimljiva. Plesali smo uz muziku i kada bi muzika stala cilj je bio smrznuti se u pokretu tj. postati kip.
Odgojiteljice Renata i Anita