ZIMNICA

Objavljeno : 22. lis 2019.

ZIMNICA

Kako smo u prošloj našoj web objavi naveli da planiramo još brojne aktivnosti jesenske tematike, to i činimo. Jesen je bogato godišnje doba i obiluje poticajima za igru u kojoj djeca zajednički mogu istraživati, stvarati, učiti, družiti se, smijati,… Zamolili smo roditelje za suradnju i pomoć pri sakupljanju različitih jesenskih plodina (povrće i voće, sjemenje, bundeve i ukrasne tikvice, različiti šumski plodovi – žir, kesteni, bukvice, šipak, te šareno lišće). Iz jesenskih košarica, razvrstavali smo i klasificirali po kriteriju pripadnosti voću ili povrću, vagali (teže-lakše-jednako), uspoređivali (manje-veće, uže-šire,…) te smo tako poticali razvoj predmatematičkih vještina kod djeteta. Budući da smo od roditelja, između ostalog, dobili puno različitog povrća, odlučili smo napraviti jednu veliku staklenku zajedničke zimnice (turšiju). Ta naša zajednička aktivnost bila je neiscrpna učionica. Djeca su mirisala, uspoređivala, mjerila, proučavala, opipavala, kušala, gulila, rezala,… Pazile smo na primjerenost alata kojima su se djeca služila (nožići) te na poruku da je hrana namijenjena za jelo. Osim toga, upoznali smo različite mirise i okuse povrća te primijetili da povrće može i trunuti. Sreli smo se sa novim pojmovima poput: začini (lovorov list, papar u zrnu), turšija, ukiseljeno povrće,… Ostatke povrća odložili smo u komposter te ih tako pravilno zbrinuli. Na taj način, naše će se povrće pretvoriti u kompost koji ćemo ponovno upotrijebiti.
Vrlo jednostavne aktivnosti (radne aktivnosti poput rezanja paprike, karfiola,…) imaju vrlo povoljan učinak za razvoj koncentracije i razvoj fine motorike.

Zahvaljujemo svim roditeljima na plodovima jeseni kojima smo proširili igru, oformili centar prirode u našoj sobi u kojem istražujemo, nadograđujemo spoznaju i usvajamo nove pojmove, odnose i veze među predmetima i stvarima.

 

Odgojiteljice: Ljiljana i Martina