Definiranje zrelosti ili pripremljenosti za školu vrlo je složeno. U školi dijete mora ne samo učiti, već se prilagoditi svojim vršnjacima, drugoj djeci, učiteljici, drugim odraslim osobama.Zrelost djeteta za školu sastoji se od nekoliko faktora:
- Određene tjelesne razvijenosti
- Razvijenost osjetnih organa (vida i sluha)
- Dobro razvijen govor
- Razvijenu inteligenciju
- Razvijenu pažnju
- Mišljenje
- Emocionalna zrelost
- Socijalna zrelost
- Samostalnost
- Individualne razlike
Godinu prije polaska u školu posebno se prepustite zajedničkim aktivnostima sa svojim djetetom. Provedite što više vremena zajedno, jer će upravo slobodno vrijeme biti ono što će, kada počnu vaše i djetetove obveze, nedostajati.
Na početku školske godine ostavite desetak dana godišnjeg odmora kako biste mogli više biti uz svoje dijete. Od vašeg stava ovisi i djetetov stav prema školi i učiteljima.
Najvažnije je da djetetu date do znanja da vaša ljubav prema njemu ne ovisi o njegovom uspjehu u školi.
Najjednostavnije – volite ga onakvog kakvo jest.
Mi u vrtiću radimo na razvoju svih tih faktora i ove se godine možemo dodatno pohvaliti s još većom suradnjom sa školom.
Imamo susrete sa učiteljicama budućih prvih razreda. Prvo one dolaze vidjeti kako i što mi radimo a potom mi idemo dva puta u školu da upoznamo buduće prostore u kojima ćemo boraviti.
Učiteljice su oduševljene materijalima kojima se djeca kroz igru upoznaju sa slovima, brojkama, prostornim odnosima, bojama, pravilima lijepog ponašanja i drugo.
Kad dođemo u školu djeca su naravno malo nesigurna i smirenija nego inače – zbog novih okolnosti, ali su se brzo opuste kad primijete da ono što ih učiteljice pitaju – znaju.
Kroz cijelo razdoblje boravka djeteta u vrtiću provodi se priprema za školu, što znači da dijete moramo od početka pripremati da obavlja ponuđene aktivnosti koje nude odgojiteljice i da se pridržava određenih pravila koja vrijede u vrtiću. Kroz cijelo to vrijeme vrlo je važan i stav roditelja prema odgojiteljicama i drugim osobljem u vrtiću.
Važno je da roditelj s interesom prati što dijete radi u vrtiću i kojim se aktivnostima bavi. Važno je intresirati se za dječje radove i događanja, te pratiti informacije koje se nalaze u kutićima za roditelje.
Većim druženjem roditelja i djece u prostorima vrtića stječe se bolja međusobna komunikacija i povjerenje te se tako i bolje utječe na djetetov kvalitetniji razvoj.