UZ EDUKACIJE „MASLAČKA ZA SVE-FAZA 2“ – NOVI PROGRAMI U DJEČJEM VRTIĆU
Objavljeno : 9. svi 2023.
Provedbom projekta „Maslačak za sve-faza2“ omogućene su edukacije odgojitelja i stručnih suradnika te uvođenje novih programa u našem vrtiću. Jedan od noviteta je svakako i odgojno – obrazovni program rada po načelima Marije Montessori. Kroz Montessori područja rada dijete razvija svoje kompetencije i pokazuje inicijativu i poduzetnosti te uči na koji način doći do novih spoznaja i informacija koje ga zanimaju i koje će mu koristiti u životu (učiti kako učiti)
Montessori program će provoditi odgojiteljice koje su završile edukaciju iz područja Montessori pedagogije (odgojiteljice sa završenim školovanjem za samostalnu provedbu Montessori programa za djecu u dobi od tri do šest godina). Nadalje, uvodimo posebni preventivni program poticanja senzomotorne integracije koji kao svoj osnovni cilj želi ponuditi poticaje i okruženje za pojačano učenje putem osjetila, odnosno za senzornu integraciju kao temelj djetetovog cjelokupnog životnog učenja,. Pravovremenom senzornom integracijom se stvara bolji potencijal za učenje, što osigurava kasnije lakše svladavanje složenih vještina (npr. vještine potrebne za polazak u školu).
Sa završetkom edukacija iz engleskog jezika započinjemo i sa cjelodnevnim programom ranog učenja engleskog jezika od najranije dobi. Nacionalnim kurikulumom za rani i predškolski odgoj i obrazovanje potiče se i osnažuje razvoj osam temeljnih kompetencija za cjeloživotno učenje. Komunikacija na stranim jezicima je jedna od njih. Učenje i poučavanje engleskoga jezika potiče i osigurava razvoj komunikacijske i međukulturne kompetencije, doprinosi cjelovitome razvoju djeteta te se pozitivno odražava na razvoj svih temeljnih kompetencija. Predškolska dob najpovoljnije je životno razdoblje za učenje stranog jezika zbog bioloških i psiholoških prednosti koje omogućuju lakše i brže usvajanje pravilnog izgovora, ritma i intonacije. Dijete rane i predškolske dobi strani jezik uči u poticajnom jezičnom kontekstu, u igri i drugim za njega svrhovitim aktivnostima. Za to je najprimjereniji situacijski pristup učenju koji djetetu omogućuje upoznavanje, razumijevanje i smisleno korištenje stranog jezika u nizu njemu poznatih aktivnosti i situacija.