PROJEKT SKUPINE PANDICE
Objavljeno : 9. kol 2022.
Prateći interese djece, ove je godine skupina Pandice radila na projektu “istraživanje zvuka”. Raznim aktivnostima, poticajima, istraživanjem, pjevanjem pjesmica, baratanjem instrumentima, suradnjom s roditeljima i glazbenicima nastojali smo djeci približiti spoznaju o tome što sve proizvodi zvuk. Cilj projekta je bio istražiti i upoznati svoje tijelo te način pokretanja uz glazbu, obogatiti dječje glazbeno iskustvo raznim glazbenim instrumentima te približiti spoznaju što sve proizvodi zvuk.
Zadaci projekta su bili razvoj koordinacije i preciznosti u baratanju predmetima te pokretu, razvoj sposobnosti prepoznavanja i izražavanja emocija, razvoj slušne percepcije te stjecanje iskustva sluhom(tišina,buka,zvuk), stjecanje iskustva o uzročno-posljedičnoj vezi te razvoj slušanja i razumijevanja govora (uočavanje i razlikovanje zvukova). Većina djece pozitivno reagira na pjevanje pjesmica, sviranje dječjim glazbenim instrumentima, ples u kolu i paru te se rado uključuju u takve aktivnosti. Istražuju zvuk, udaraju, šuškaju te samoinicijativno počinju uzimati instrumente kad čuju da se pjeva ili svira neka pjesma.
Kroz projekt smo imali pomoć naših roditelja koji su na radionici izrađivali dječje glazbene instrumente. Posjetili smo dječji zbor našega vrtića te odgojiteljicu Antoniu koja nam je svirala na raznim instrumentima. Djeca su se manje govorno izražavala, ali su zato pokazala veliku zainteresiranost za svaki ponuđeni poticaj i aktivnosti. S veseljem su provodili vrijeme u takvim aktivnostima, davali pozitivnu povratnu informaciju te pokazali veliki napredak kroz sva područja razvoja, što dovodi do zaključka kako je cilj projekta ostvaren. Napredak se može uočiti i u suradnji koja je jako bitna kod zajedničkih aktivnosti poput pjevanja i plesanja. Istraživanjem i isprobavanjem dječjih glazbenih instrumenata stjecali su iskustva sluhom (tišina, buka, zvuk). Slušanjem raznih zvukova, šumova, glasanja životinja i prirodnih pojava uočavali su kako se svaki zvuk razlikuje. Nakon svih provedenih aktivnosti djeca samoinicijativno ulaze u zajedničke aktivnosti te pokazuju veliku samostalnost tijekom provedbe tih aktivnosti (pjevanje, ples u kolu i paru).
Med. sestra Branka i odgojiteljica Anamari