PROJEKT SKUPINE PČELICE
Objavljeno : 1. kol 2022.

Djeca su posebno ugrožene jedinke u prometu. Ona su zbog svog nižeg rasta teže uočljivija drugim sudionicima u prometu, imaju ograničeno vidno polje i promet doživljavaju kao veliku zbrku. U godini prije polaska djece u osnovnu školu odlučile smo planirati akcije i aktivnosti preventivne naravi za djecu u sklopu projekta pod nazivom “Promet”.
Cilj našeg projekta bio je stjecanje osnovnih znanja o prometu kako bi se djeca lakše snalazila u svojoj okolini. Zadaće projekta bile su upoznati razne vrste prometnih sredstava, poticati razvoj prostorne percepcije (snalaženje, orijentacija u prostoru), poticati razvoj operativnog mišljenja (razumijevanje simbola na prometnoj signalizaciji), poticati razvoj spoznaje kod djece o njihovoj aktivnoj ulozi u prometu i bogatiti dječji rječnik (nazivi prometnih sredstava, pojmovi cestovnog prometa…).
Djecu smo potaknule na uključivanje u projekt tako da smo im skrenule pozornost na promet koji se odvija u našem gradu tijekom šetnje gradom. Fotografirali smo promet u našem gradu i uočavali smo gdje se odvija. Osim prometa uočavali smo nazive ulica kojima se odvija promet. U rujna ove godine imali smo priliku voziti se po rijeci Dravi jer smo prisustvovali proglašenju eko rezervata. Ostvarili smo suradnju s HAK-om (neposredno iskustvo važnosti poštivanja pravila u prometu i edukativni materijali za djecu). Djeca su imala mogućnost voziti se autobusom i posjetiti veliki grad Zagreb. Uspoređivali smo promet u manjim i većim mjestima te prometne znakove i signalizaciju. Svoja znanja o prometu primjenjivali su kroz aktivno, situacijsko i iskustveno učenje utemeljeno u doživljajima prometne stvarnosti u zaštićenim uvjetima. Znanja su stjecali po modelu ponašanja odraslih u prometu (šetnje gradom, organizirano kretanje gradom s roditeljima, susret s motoristima), kroz didaktičke i simboličke igre za preradu, proširivanje i sistematizaciju iskustva te primjenu naučenih prometnih pravila, ali i kroz slikovna i tekstualna didaktička sredstva. Djeca su se likovno i glazbeno izražavala na razne teme vezane uz promet.
Radom na projektu djeca su: upoznala razne vrste prometnih sredstava, proširila i obogatila svoja znanja o prometnim pravilima, spoznala da u prometu vlada red i da se i oni trebaju u promet uključiti poštujući taj red, spoznala važnost pravilnog ponašanja u prometu i što lakšeg samostalnog snalaženja, jačali su socijalne vještine kroz suradnju i dogovaranje u igri. Roditelji su osvijestili i prepoznali važnost prometne kulture i važnost sebe kao dobrog modela djeci u prometu.
Odgojiteljice Renata i Lana